Ota yhteyttä >

Hinnasto ja aineisto-ohjeet

Yleiset myyntiehdot

Myynti- ja toimitusehdot

Mainosaikaa myydään tasapuolisesti kaikille mainostajille, jotka sitoutuvat noudattamaan SBS:n myyntiehtoja. Mainosaikaa ostanut asiakas ei ole oikeutettu myymään sitä edelleen kolmannelle osapuolelle. SBS pidättää itsellään oikeuden ilman korvausvelvollisuutta mainoksen siirtämiseen tai tehtyjen aikavarausten peruuttamiseen, mikäli erityiset syyt sitä vaativat. Tästä ilmoitetaan mainostajalle välittömästi samalla, kun SBS pyrkii antamaan tilalle uuden, entistä vastaavan lähetysajan / -paikan.
Mainostaja vastaa mainosaineiston sisällöstä ja aineiston omistus- ja käyttöoikeuden hankkimisesta.

Yhteistoimintapalkkio (mediatoimistoalennus)

Yhteistoimintapalkkio suoritetaan SBS Finland Oy:n hyväksymille tahoille, jotka sitoutuvat noudattamaan myynti- ja toimitusehtoja. Yhteistoimintapalkkio on mediatoimistoille 15% ja laskutettaessa asiakasta suoraan 12%.

Kampanjahinnan määräytyminen

kampanjan hinnastohinta
volyymialennus
yhteistoimintapalkkio
= nettohinta
+ arvolisävero
= kampanjan verollinen nettohinta

Indeksikausi: vk-kaupat +10% viikoilla 18-26.

Kampanjan vahvistaminen

Kampanja on vahvistettava kirjallisesti tarjouksessa mainittuun viimeiseen voimassaolopäivään mennessä. Vahvistettua kampanjaa ja sen ajoaikoja voidaan muuttaa 7 työpäivää ennen kampanjan aloituspäivää.

Maksuehdot

Laskutus kampanjan alkaessa, maksuehto 14 päivää netto. Viivästyskorko 11 %. Laskua koskevat huomautukset on tehtävä 8 vuorokauden kuluessa laskun päiväyksestä.

Muutokset / peruutukset

Allekirjoitetun kampanjasopimuksen purkamisesta veloitetaan 10 %:n peruutusmaksu, joka lasketaan kampanjan vahvistetusta nettoarvosta. Mikäli vahvistetun kampanjan peruutus tapahtuu 7 vuorokautta ennen kampanjan alkua, peruutusmaksua veloitetaan 50 % kampanjan vahvistetusta nettoarvosta.

Mikäli promootio-, ohjelmayhteistyö tai sponsorointisopimuksen purkaminen tapahtuu kahta kuukautta ennen aloitusta tai myöhemmin, peruutusmaksua veloitetaan 50 % sopimuksen nettoarvosta.

Promootioista, sponsoroinnista ja TV- tai Internet-kampanjoista ei myönnetä ennakkovaraajan etua eikä vuosisopimusalennusta. Ne kasvattavat kuitenkin vuosisopimusta. SBS Radiot pidättää itsellään oikeuden hinnanmuutoksiin

Oikeus käyttää mainoksia.

Mikäli mainostaja ei kirjallisesti kiellä on SBS Radioilla halutessaan oikeus käyttää asiakkaan toimittamaa mainosmateriaalia koulutus-, tutkimus- ja esittelykäytössä sekä omilla internetsivuilla.

Valtakunnallinen radiomainonta

Valtakunnallinen radiomainonta

SBS:n radioratkaisut tarjoavat sinulle mahdollisuuden saavuttaa laajoja kohderyhmiä eri tuotteillamme. Iskelmä, The Voice ja Radio City edustavat kukin oman segmenttinsä huippuradiotuotetta, jossa mainoksesi kuuluu hyvässä seurassa. SBS myy radiomainontaa kohderyhmäkaupalla. Tämä tarkoittaa sitä, että maksat kontakteista halutuissa kohderyhmissä. Lisäksi myymme perinteisellä spottikaupalla mainoksia pyöritysmäärien ja –aikojen mukaan. Ota meihin yhteyttä, rakennamme sinulle mielellämme kohderyhmäsi mukaisen kampanjaehdotuksen.

Yhteistoimintapalkkio (mediatoimistoalennus)

Yhteistoimintapalkkio suoritetaan SBS Finland Oy:n hyväksymille tahoille, jotka sitoutuvat noudattamaan myynti- ja toimitusehtoja. Yhteistoimintapalkkio on mediatoimistoille 15% ja laskutettaessa asiakasta suoraan 12%

Kausietu ennakkovaraajalle

Kausietu tarkoittaa +20% lisäystä kampanjan bruttoarvosta laskettuna (ks. oheinen taulukko). Kausiedut ovat voimassa, kun kampanja vahvistetaan määräpäivään mennessä.

Viikko Lisäesityksiä kampanjan bruttoarvosta laskettuna Viimeinen kampanjan vahvistuspäivä
vko 52 + 20 % 24.11.2014

Esimerkki

Kahden viikon kampanja tavoittaa 25-54 vuotiaissa (Suomessa 2 082 000) 922 000 eri ihmistä, joista jokainen kuulee mainoksen keskimäärin 7,01 kertaa. Kampanja tavoittaa siis kaikista 25-54 vuotiaista suomalaisista 44,27 %. Bruttokontakteja eli kuulemiskertoja kertyy yhteensä huimat 6 464 000.

Bruttohinta kampanjalle 29 408,84.

SBS Kohderyhmäkaupan hinnat

  Total 25 - 54 vuotiaat Iskelmä 45 - 64 vuotiaat Voice 20 - 39 vuotiaat Radio City 25 - 44 vuotiaat SBS IC 35 - 64 vuotiaat
brutto CPT 4,55 € 6,93 € 8,00 € 8,50 € 5,50 €

Yhteistoimintapalkkio (mediatoimistoalennus)

Yhteistoimintapalkkio suoritetaan SBS Finland Oy:n hyväksymille tahoille, jotka sitoutuvat noudattamaan myynti- ja toimitusehtoja. Yhteistoimintapalkkio on mediatoimistoille 15% ja laskutettaessa asiakasta suoraan 12%.

Kysy tarjous

Spottihinnastot

SBS Total

  Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
06:00-09:002902902902902909783
09:00-12:00265265265265267300231
12:00-15:00274274274259306330259
15:00-18:00308308308302374209213
18:00-21:00152152161161161127127
21:00-24:0059595970709250
24:00-06:0087878787877878

Iskelmä

  Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
06:00-09:002852852852852857752
09:00-12:00250250250250305327218
12:00-15:00236236236236305327240
15:00-18:00278278278267392191238
18:00-21:00117117134134134112112
21:00-24:0046464665658952
24:00-06:0055555555555555

The Voice

  Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
06:00-09:0066666666661010
09:00-12:0074747474745143
12:00-15:0093939376848460
15:00-18:0092929292926437
18:00-21:0046464646463535
21:00-24:001919191919295
24:00-06:0029292929291818

Radio City

  Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
06:00-09:001041041041041045656
09:00-12:008383838383104104
12:00-15:008383838383104104
15:00-18:001041041041041045656
18:00-21:0056565656563232
21:00-24:0016161616161616
24:00-06:0046464646464646

SBS IC (Iskelmä ja Radio Cityt)

  Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
06:00-09:0033133133133133111392
09:00-12:00282282282282330336274
12:00-15:00271271271271330366292
15:00-18:00324324324315422210250
18:00-21:00147147162162162123123
21:00-24:0053535369698958
24:00-06:0085858585858585

Alueellinen radiomainonta

Alueellinen radiomainonta

SBS Finland tarjoaa Suomen laajimman radiomediamyyntiverkoston alueellisesti. Voit markkinoida alueellisesti 24 eri alueella Hangosta Rovaniemelle, Raumalta Joensuuhun. Me löydämme markkinointiisi hyviä ja kustannustehokkaita ratkaisuja, toimit sitten yhdellä tai useammalla alueella. Tarjoamme alueelliseen mainontaan Iskelmän, Radio Cityn sekä Radio Pookin taajuuksia. Tässä näet kuusi erilaista kampanjaesimerkkiä suurimmista alueistamme ja hinnastosta voit katsoa tarkempia tietoja hinnoittelustamme. Tai ota rohkeasti yhteyttä – me kerromme mielellämme lisää ja pääset itse helpoimmalla.

Katso hinnastot: Iskelmä, Radio City, Radio Pooki

Yhteistoimintapalkkio (mediatoimistoalennus)

Yhteistoimintapalkkio suoritetaan SBS Finland Oy:n hyväksymille tahoille, jotka sitoutuvat noudattamaan myynti- ja toimitusehtoja. Yhteistoimintapalkkio on mediatoimistoille 15% ja laskutettaessa asiakasta suoraan 12%.

Esimerkit

Alue: Uusimaa
Toistoja80 kpl
Kampanjan pituus2 viikkoa
KanavatIskelmä, Radio City
Bruttokontaktit731 000
Nettokontaktit222 000
Nettopeitto %15,1 %
Toisto3,3
Hinta3 343 €
Alue: Varsinais-Suomi
Toistoja80 kpl
Kampanjan pituus2 viikkoa
KanavatIskelmä, Radio City
Bruttokontaktit286 000
Nettokontaktit84 000
Nettopeitto %18,38 %
Toisto3,4
Hinta3 115 €
Alue: Pirkanmaa
Toistoja80 kpl
Kampanjan pituus2 viikkoa
KanavatIskelmä, Radio City
Bruttokontaktit516 000
Nettokontaktit125 000
Nettopeitto %24,1 %
Toisto4,13
Hinta4 236 €
 
Alue: Jyväskylä
Toistoja80 kpl
Kampanjan pituus2 viikkoa
KanavatIskelmä, Radio City
Bruttokontaktit193 000
Nettokontaktit62 000
Nettopeitto %24,38 %
Toisto3,12
Hinta1 603 €
Alue: Kaakko
Toistoja80 kpl
Kampanjan pituus2 viikkoa
KanavatIskelmä
Bruttokontaktit408 000
Nettokontaktit77 000
Nettopeitto %26,01 %
Toisto5,27
Hinta3 567 €
Alue: Oulu
Toistoja80 kpl
Kampanjan pituus2 viikkoa
KanavatIskelmä, Radio City, Radio Pooki
Bruttokontaktit360 000
Nettokontaktit112 000
Nettopeitto %24,63 %
Toisto3,21
Hinta2 116 €

Yhden spotin pituus on 20 sekunttia. SBS Discovery Radio sijoittelee spotit mahdollisimman tehokkaasti kanavalle.

Radiomainonnan aineisto-ohjeet

Toimitusehdot

Mainostaja vastaa mainosaineiston sisällöstä ja aineiston monistus - ja käyttöoikeuden hankkimisesta.

Radio

Materiaalin tulee olla meillä viimeistään 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.
Spotit Wav (16bit, 44.1KHz) sekä mp3 (väh. 128kbps 44.1KHz)
Materiaalin e-mail osoite: Helsinki: mainos@sbs.fi, Tampere: mainos.tampere@sbs.fi

Onlinemainonnan hinnasto

Online-hinnasto

Mainospaikka Koko (px, kt) Hinta (CPM, €)
ROS RON SBS+Kumppanit RON
interstitiaali(800x500 px, max 80 kt) 40,0040,00
jättibanneri(728x90 px, max 60 kt) 6,505,805,80
jättiboksi(468x400 px, max 60 kt) 6,505,50
mainosboksi(300x250 px, max 60 kt) 6,004,50
panoraama(980x120px, max 60 kt) 6,505,805,80
paraati(980x400px, max 80 kt) 35,0031,0031,50
pid. suurtaulu(160x600 px, max 60 kt) 5,004,50
tapettikts. ohje 7,007,00
tarrakulma(300x200 px, max 40 kt) 12,0012,00
torni(200x900 px, max 80 kt) 6,505,90
video preroll 35,0035,00
avaussivu(980x900 px, max 100 kt) 40,0040,00

Selvennykset:     
    ROS = voice.fi, iskelma.fi tai radiocity.fi
    RON = voice.fi, iskelma.fi, radiocity.fi, kutonen.fi, tv5.fi ja radiopooki.fi
    SBS+Kumppanit RON = RON + kumppanisivustot
    tapetti ainoastaan yhdessä yläpaikan kanssa
    tarrakulma ei samanaikaisesti interstitiaalin kanssa


Lisähintaiset tuotteet: Kohdennuskriteerit alueellinen, ajallinen tai frekvenssi: CPM +20 %
Oikea 2. paikka liukuvana : CPM +20 %
Retargetointi: CPM +20 %
Laajeneva mainosmuoto: CPM +20 %
Avainsanakohdennus: CPM +20 %


Kampanja-alennukset: Alennusprosentti Nettovolyymi
6 %2 500 €
8 %5 000 €
10 %7 500 €
12 %10 000 €
14 %15 000 €
16 %20 000 €
18 %25 000 €
20 %> 30 000 €

Mobiilihinnasto

Mainospaikka Koko (px) Hinta (CPM, €)
voice.fi, iskelma.fi ja/tai radiocity.fi
Paraati300x300(600x600) 16
Swipe paraatissa300x300(600x600) 17
Videoparaati320x180(640x360) 19
Panoraama300x50(600x100) 11
Avaussivu/interstitiaali480x320 + 480x960(960x640 + 640x960) 25
Kalenterimainos+paraati300x300(600x600) 18
Kalenterimainos+panoraama300x50(600x100) 18
Store locator+paraati300x300(600x600) 17
Store locator+panoraama300x50(600x100) 15
Passbook-kuponki300x300(600x600) 20
Videomainos300x150 19
Mainosmuodot
Videoparaati Mainos muuttuu klikatessa koko näytön videomainokseksi.
Kalenterimainos Mainos luo klikatessa vapaavalintaisen kalenteritapahtuman käyttäjän älypuhelimen kalenteriin. Aloitusmainos voi olla myös mobiiliparaati.
Store locator Mainos näyttää klikatessa dynaamisen kartan lähimpään toimipisteeseen mainoksen sisällä. Aloitusmainos voi olla myös mobiiliparaati.
Lisähintaiset tuotteet
Kohdennuskriteerit alueen, sään, kellonajan, alustan, valmistajan tai puhelinmallin mukaan, CPM +20 %

Onlinemainonnan myyntiehdot

Myynti- ja toimitusehdot

Mainostilaa myydään tasapuolisesti kaikille mainostajille, jotka sitoutuvat noudattamaan SBS:n myyntiehtoja. Mainostilaa ostanut asiakas ei ole oikeutettu myymään sitä edelleen kolmannelle osapuolelle.

Mainostaja vastaa mainosaineiston sisällöstä ja laillisuudesta sekä aineiston omistus- ja käyttöoikeuden hankkimisesta.

Mainosohjeet ja mainosmuodot löytyvät aineisto-ohjeista. SBS:n antamista aineisto-ohjeista ei saa poiketa ilman että asiasta on erikseen sovittu. SBS voi käyttää asiakkaan mainosmateriaalia koulutustarpeisiin sekä omilla internetsivuilla.

Mikäli kampanja kohdennetaan kävijän verkkokäyttäytymisen perusteella, mainostaja sitoutuu noudattamaan IAB:n "European Framework for Online Behavioural Advertising" -itsesääntelyperiaatteita sekä suorittamaan tarpeelliset tekniset ja muut toimenpiteet periaatteiden toteuttamiseksi.

Evästeiden ja muiden kohdentamiseen ja raportointiin liittyvien tekniikoiden käyttö mainoksissa on sallittu ainoastaan SBS:n suostumuksella. Käyttäjien henkilötietojen kerääminen ei ole sallittu näillä tekniikoilla. Sijaintitietoja saa hyödyntää vain SBS:n luvalla ja kävijän etukäteen antamalla suostumuksella ja silloinkin anonyymisti.

SBS pidättää itsellään oikeuden ilman korvausvelvollisuutta mainoksen siirtämiseen tai tehtyjen kampanjavarausten peruuttamiseen, mikäli erityiset syyt sitä vaativat. Tästä ilmoitetaan mainostajalle välittömästi samalla, kun SBS pyrkii antamaan tilalle uuden, entistä vastaavan kampanjavaihtoehdon.

Yhteistoimintapalkkio (mediatoimistoalennus)

Yhteistoimintapalkkio suoritetaan SBS Finland Oy:n hyväksymille tahoille, jotka sitoutuvat noudattamaan myynti- ja toimitusehtoja. Yhteistoimintapalkkio on mediatoimistoille 15% ja laskutettaessa asiakasta suoraan 12%.

Kampanjahinnan määräytyminen

kampanjan hinnastohinta
volyymialennus
yhteistoimintapalkkio
= nettohinta
+ arvolisävero
= kampanjan verollinen nettohinta

Kampanjan vahvistaminen

Kampanja on vahvistettava kirjallisesti tarjouksessa mainittuun viimeiseen voimassaolopäivään mennessä. Vahvistettua kampanjaa ja sen ajankohtaa voidaan muuttaa 4 työpäivää ennen kampanjan aloituspäivää.

Maksuehdot

Laskutus kampanjan alkaessa, maksuehto 14 päivää netto. Viivästyskorko 11 %. Laskua koskevat huomautukset on tehtävä 8 vuorokauden kuluessa laskun päiväyksestä.

Muutokset / peruutukset

Kampanja-aineiston saapuessa myöhässä SBS pyrkii ensisijaisesti siirtämään kampanjan päättymisajankohtaa tai korvaamaan ajamatta jääneet näytöt seuraavan kampanjan yhteydessä. Mikäli tämä ei ole mahdollista, suhteutetaan kampanjan näytöt käytettävissä olevaan kampanja-aikaan. Tällöin asiakas on kuitenkin velvoitettu maksamaan sopimukseen kirjatusta näyttömäärästä.

Mikäli mainosnäytöt jäävät sovitusta, voi SBS joko jatkaa kampanjaa päättymispäivän jälkeen tai korvata ajamatta jääneet näytöt seuraavan kampanjan yhteydessä. Kampanja mitataan SBS:n käyttämällä mainonnanhallintajärjestelmällä. SBS ei ole hyvitysvelvollinen tapauksissa, joissa asiakkaan tai mediatoimiston käyttämän toisen järjestelmän mittaustulos eroaa SBS:n käyttämän mainonnanhallintajärjestelmän tuloksista.

Allekirjoitetun kampanjasopimuksen purkamisesta veloitetaan 10 %:n peruutusmaksu, joka lasketaan kampanjan vahvistetusta nettoarvosta. Mikäli vahvistetun kampanjan peruutus tapahtuu 7 vuorokautta ennen kampanjan alkua, peruutusmaksua veloitetaan 50 % kampanjan vahvistetusta nettoarvosta.

SBS pidättää itsellään oikeuden hinnanmuutoksiin.

Onlinemainonnan aineisto-ohjeet

Verkkomateriaalin aineisto-ohje

Verkkomainosmateriaali toimitetaan esitysvalmiina zip-pakattuna liitetiedostona tarvittavin saatetiedoin varustettuna sähköpostiosoitteeseen banneri@sbs.fi viimeistään kolme arkipäivää ennen kampanjan alkua. Erikoistoteutuksissa aikaa tarvitaan viisi arkipäivää.

Mainosten hyväksytyt muodot ovat jpg, gif ja png tai flash-animaatio. Flash-aineistosta tarvitaan myös kuvaversio varmistukseksi. Flash-aineistosta on edempänä tarkempaa ohjeistusta. Mainontaa voidaan esittää myös ulkopuolisen mainonnanhallintajärjestelmän tagien kautta, jolloin asiakas toimittaa tarvittavat tagit meille. Tagien on toimittava Emediaten mainonnanhallinnanjärjestelmän kanssa.

Lisäksi tarvitaan aina URL-osoite, johon mainos linkitetään.

Mainoksen linkki aukeaa aina erilliseen (_blank) selainikkunaan. Tämä on otettava huomioon flashmateriaalien kohdalla.

Eri mainosmuotojen pikselikoot (leveys x korkeus) ja maksimipainot (kilotavua)

YLÄBANNERIPAIKKA:
jättibanneri: 728x90px, 40kt
panoraama: 980x120px, 60kt
paraatipaikka: 980x400px, 80kt

OIKEA REUNA:
suurtaulu: 140x350px, 40kt
pidennetty suurtaulu: 160x600px, 60kt
torni: 200x900px, 60kt

SISÄLLÖN SEASSA:
mainosboksi: 300x250px, 60kt
jättiboksi: 468x400px, 60kt

MUUT:
interstitiaali: 800x500px, max 80kt
tarrakulma: 300x200px, 40kt
avaussivu 980x900 px, max 100 kt

LAAJENEVA BANNERI: Laajeneva banneri laajenee suuremmaksi, kun käyttäjä vie hiiren sen päälle ja pienenee kun käyttäjä vie hiiren pois bannerin päältä. Esimerkiksi laajeneva panoraama on pienenä kooltaan 980x120 pikseliä ja alaspäin laajentuneena 980x400 pikseliä. Panoraama aukeaa alaspäin.
Oikean reunan bannerit voivat olla myös laajenevia, jolloin laajenemissuunta on vasemmalle. Oikean reunan mainos on 160 x 600 pikseliä ja laajentuneena 320 x 600 pikseliä.
Peruskoon ja laajentuneen koon näyttämiseen tarvittava toiminnallisuus tulee rakentaa flash-toteutuksen sisään jolloin mainonnanhallintaan toimitetaan vain yksi tiedosto.

ESILAAJENEVA PANORAAMA muodostuu kahdesta kuvatiedostosta (jpg, gif jne). Kuvatiedostojen koot ovat 980x400 ja 980x120. Ei siis voi toimittaa flash tai html-muotoisia mainoksia.

TAPETTI/WALLPAPER: Lataa

Eritysohjeet flash-animaatio -muotoiselle materiaalille

Flash on yhtä kuin .swf-tiedosto. Joskus mainostajalta voi tulla myös .fla-tiedosto joka on Flashin ”työtiedosto”.

Varamateriaalin maksimikoko on 40 kilotavua. Varakuva näytetään, mikäli käyttäjällä ei ole asennettuna selaimessaan riittävän uutta Adobe Macromedia Flash Player (vähintään versio 8) -liitännäistä. Mainostajan tulee testata aineisto yleisimmillä selaimilla ja niiden yleisimmillä versioilla (esimerkiksi Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera, Safari).

Linkki-url-osoitteita ei saa laittaa Flash-tiedostojen sisään, vaan linkkien on toimittava Flash-sovelluksessa standardin mukaisesti siten, että url voidaan syöttää sovellukseen clickTAG-parametrina. Jos banneriin tarvitaan useampia eri linkkejä, siis useampi (maksimissaan 10) clickTAG, ne nimetään seuraavasti: clickTAG, clickTAG1, clickTAG2 .. clickTAG9. Jokaiselle clickTAGille tulee toimittaa oma URL-kohdeosoite.

ActionScript 2 -ohje clickTag-toiminnallisuudelle:

on(release) {
getUrl(_root.clickTAG,'_blank');
}

ActionScript 3 -ohje clickTag-toiminnallisuudelle:

http://classroom.emediate.com/doku.php?id=technical:integration:flash:flash_specifications
var clickTAG:String = String(root.loaderInfo.parameters.clickTAG);
klik.addEventListener(MouseEvent.CLICK,activateclickTag);
function activateclickTag(e:Event):void {
var request:URLRequest = new URLRequest(clickTAG);
navigateToURL(request,"_blank");
}

Flash-aineiston frameraten tulee olla mieluiten 12 (korkeintaan 18) ruutua sekunnissa (fps). Suositus animaation maksimikestolle on 15 sekuntia.

Jos Flash-koodi lataa lisäaineistoa muualta, tästä on ilmoitettava aineiston toimittamisen yhteydessä.

Varsinaisen Flashin ja ladattavan lisäaineiston yhteenlaskettu koko ei saa ylittää kyseiselle display-koolle määriteltyä kilotavurajaa. Lisäaineisto voi olla maksimissaan megatavun, jos sen lataaminen alkaa vasta, kun käyttäjä omilla toimillaan aktivoi aineiston. Asiakas vastaa erikseen ladattavan materiaalin ylläpidosta, saatavilla olemisesta ja mahdollisesti tarvittavan crossdomain.xml –tiedoston asentamisesta erikseen ladattavan materiaalin sisältävän verkkonimen juurihakemistoon.

Äänet (bannereissa)

Mahdolliset äänet eivät saa käynnistyä ilman käyttäjän toimenpidettä. Ääni saa käynnistyä puolen sekunnin viiveellä, kun käyttäjä vie kursorin mainoksen päälle ja sen pitää päättyä automaattisesti, kun kursori poistuu mainoksen päältä. Toinen vaihtoehto on painike, joilla äänen saa klikkaamalla päälle ja pois. Äänen pitää olla oletuksena pois päältä.

Video (bannereissa)

Hyväksymme flash-tekniikalla toteutetut videomainokset, joissa videofilmi näytetään mainoksen sisällä. Maksimissaan megatavun kokoisen videofilmin on oltava irrallaan varsinaisesta flash-toteutuksesta ja sen on sijaittava lähtökohtaisesti asiakkaan palvelimella. Videon on latauduttava progressiivisesti. Upotettu videotiedosto saa alkaa latautua palvelimelta vasta käyttäjän klikatessa sitä ja käyttäjän on myös voitava pysäyttää video.

Preroll- ja inread-videomainokset

Resoluutio: max 1920x1080 - min 640x360px
Maksimi tiedostokoko: 200 megatavua, mielellään max 50 megatavua
Videoformaatit: mov, flv, mpeg4, avi, tarvittaessa muitakin hyväksytään
Pituus: max 30 sekuntia
Aspect ratio: 16:9
Codec: mieluiten h264 (tarvittaessa muitakin hyväksytään, paitsi ProRes 4444, HDV 720p60, Go2 Meeting 2 & 4, ER AAC LD, REDCODE)

Suositus: mpeg4 (codec: h264, bitrate: 2500 kbps, framerate: 25 fps, audio: aac / 44 100 Hz / 128 kbps / stereo)

Mobiilimainonta

Mobiilimainonnan aineisto-ohjeet

Tv-mainonta

SBS Discovery Television Oy:n yleiset myyntiehdot vuodelle 2015

SBS Discovery Television Oy pitää itsellään oikeuden myyntiehtojen- ja hinnanmuutoksiin. Lainsäädännön tai viranomaisten toimenpiteiden aiheuttamat hinnanmuutokset koskevat myös tehtyjä mainosaika- ja mainostilavarauksia. Mainosaikaa ja -tilaa tilattaessa on ilmoitettava lisäksi mainostettava tuote tai palvelu. Mainosaikaa ostanut asiakas ei ole oikeutettu myymään sitä edelleen kolmannelle osapuolelle. Mainosaikaa myydään tasapuolisesti kaikille mainostajille, mainos- ja mediatoimistoille ja muille yhteisöille, jotka sitoutuvat noudattamaan tv-mainonnalle asetettuja yleisiä vaatimuksia, ja SBS Discovery Television Oy:n myyntiehtoja.

Kampanjan vahvistaminen ja peruuttaminen

Kampanjatarjous on voimassa 10 arkipäivää, jos kampanjan aloitukseen on yli 30 päivää ja 5 arkipäivää, jos kampanja-aloitukseen on alle 30 päivää. Kampanjat on vahvistettava kirjallisesti tai sähköisessä muodossa. Muussa tapauksessa aikavaraus peruuntuu.

Allekirjoitetun sopimuksen purkamisesta veloitetaan 10 %:n peruutusmaksu, joka lasketaan kampanjan vahvistetusta nettoarvosta. Mikäli vahvistetun kampanjan peruutus tapahtuu 7 vuorokautta ennen kampanjan alkua, peruutusmaksua veloitetaan 100 % kampanjan vahvistetusta nettoarvosta.

Mikäli promootio- tai sponsorointisopimuksen purkaminen tapahtuu kahta kuukautta ennen aloitusta, peruutusmaksua veloitetaan 50 % sopimuksen nettoarvosta. Vuosisopimukset odotetaan täyttyvän sopimuksen voimassaolon sisällä. Mikäli vuosisopimus ei täyty sovitusti laskutetaan toteutuneet kampanjat SBS Discovery Television hinnaston mukaisesti.

Yhteistoimintapalkkio (Mediatoimistoalennus)

Yhteistoimintapalkkio suoritetaan SBS Discovery Television Oy:n hyväksymille tahoille, jotka sitoutuvat noudattamaan myynti- ja toimitusehtoja. Yhteistoimintapalkkio on mediatoimistoille 15 % ja laskutettaessa asiakasta suoraan 12 % (ennakkolaskutusalennus).

Kampanjahinnan määräytyminen

kampanjan hinnastohinta
kauden hintaindeksi
mahdollinen muu etu
yhteistoimintapalkkio tai ennakkolaskutusalennus
asiakkaan yhteistyösopimusalennus
= nettohinta
+ arvonlisävero 24 %
= kampanjan verollinen nettohinta

Maksuehdot

Maksuehto on 14 päivää netto laskutuspäivästä lukien. Viivästyskorko määräytyy viimeisimmän virallisen viivästyskorkoprosentin mukaan. Laskutusta koskevat huomautukset on tehtävä seitsemän (7) vuorokauden kuluessa laskun lähettämisestä.

SBS Discovery Television Oy, ostotavat ja hinnat kohderyhmäkauppa

Kohderyhmäkaupassa ostetaan SBS Discovery Television kohderyhmäpaketeista sopiva ja spotit sijoitetaan kampanjan aikajaksolle SBS Discovery Television kanaville. Kohderyhmäkaupassa mainokset ovat kelluvia koko kampanjajaksolla ja SBS Discovery Television vastaa niiden lopullisesta sijoittelusta ohjelmayhteyksiin. Ohjelmayhteys merkitään kampanjaan sen jälkeen, kun mainos on esitetty.

Ostokohderyhmät SBS Discovery Television vuonna 2015

Kohderyhmä Tot. univ. 000´ % CPP   CPT   80/20   70/30   65/35   60/40  
10+ 4822 100.0 Prime Off Prime Off CPP CPT CPP CPT CPP CPT CPP CPT
15-341 33827,7638,46336,3647,7225,14578,0443,20547,8340,95532,7239,82517,6238,69
25-441 33927,8552,29373,2341,2527,87516,4738,57498,5737,24489,6236,57480,6635,90
M25-4468714,2539,28335,8978,5048,89498,6072,58478,2669,62468,1068,14457,9366,66
N25-4465213,5591,22368,3890,6856,50546,6583,84524,3780,43513,2378,72502,0877,01
Pop<501 25426,0544,35374,9743,4129,90510,4740,71493,5339,36485,0738,68476,6038,01
25-542 07843,1552,29373,2326,5817,96516,4824,86498,5723,99489,6223,56480,6723,13

Ostetun mainoskampanjan spotit sijoitellaan lähtökohtaisesti SBS Discovery Televisionin kanavien suorituskyvyn mukaisesti kussakin kohderyhmässä.

Viikkoindeksit vuodelle 2015

ViikkoIndeksi
1-480
5-17100
18-24108
25100
26-3280
33-35100
36-44108
45-51100
5280

Kontaktitakuu

SBS Discovery Television antaa takuun ostetulle kohderyhmälle kaikissa yli kolme (3) päivää kestävissä kampanjoissa, joiden minimikontaktimäärä on 20 grp:tä/trptä. Alle viikon mittaisille kampanjoille ei myönnetä takuuta kampanjan aikana, vaan mahdolliset kontaktihyvitykset korvataan seuraavassa kampanjassa. Mikäli kampanjan kokonaiskontaktitakuu ei täyty, mahdollinen alitus hyvitetään myöhempien kampanjoiden yhteydessä tai asiakkaan luvalla kampanjaa jatkamalla. Kampanjan jäädessä alle 1,0 grp:tä/trp:tä ei alituksia korvata. Kontaktitakuun alituksia ei myöskään hyvitetä rahassa.

Kampanjalla tarkoitetaan kanavan kokonaisuutta, mikä ostetaan samanaikaisesti ja jolla mainostetaan samaa tuotetta tai palvelua. Saman mainostajan erilliset kampanjat katsotaan yhdeksi kampanjakokonaisuudeksi, jos kampanjoiden välinen tauko on seitsemän (7) päivää tai vähemmän ja joissa on käytetty samaa mainosta/mainoksia.

SBS Discovery Television Oy pidättää itselleen oikeuden yhdistää em. erilliset kampanjat yhdeksi kokonaisuudeksi, joka saa kontaktitakuun myyntiehtojen mukaisesti.

Aktivointiosa

Aktivointiosa on tv-mainoksen lisä, jossa on oltava joko hintatarjous, internetosoite tai joku muu selkeä kehotus toimintaan. Tuoteosa eli brändiosa ja aktivointiosa esitetään saman katkon aikana, mutta niiden väliin sijoitetaan muita mainoksia. Brändiosan on oltava vähintään 20 sekuntia, aktivointiosa voi olla 5–15 sekuntia.

Vuosisopimus

Vuosisopimus määritellään asiakkaan ja SBS Discovery Television Oy:n yhteistyö sopimuskaudeksi. Sopimusaika on 12 kuukautta. Katkomainonnan lisäksi ohjelmayhteistyö kerryttää tv-yhteistyösopimusta. Vuosisopimus koskee vuosisopimuksen solmineen asiakkaan vähintään 50%:sesti omistamia yhtiöitä.

NettoAlennusNettoAlennus
5 0003%150 00015%
10 0005%200 00016%
20 0006%250 00017%
30 0007%300 00019%
40 0008%400 00020%
50 0009%500 00022%
60 00010%700 00024%
70 00011%800 00026%
80 00012%1 000 00028%
100 00014%  

TV:n spottikerrointaulukko

SekuntiaKerroinSekuntiaKerroin
50.3652.2
100.5702.3
150.7752.5
200.8802.7
250.9852.8
301903
351.2953.2
401.31003.3
451.51053.5
501.71103.7
551.81153.8
6021204

Mainosaineiston toimitus

SBS Discovery Televisionin kanavilla esitettävä mainosaineisto tulee olla toimitettuna siten, että toimituspäivän ja esityspäivän väliin jää vähintään yksi (1) työpäivä. Poikkeuksena on kuitenkin Discovery Channel –kanava, jossa toimituspäivän ja esityspäivän väliin tulee jäädä kaksi (2) työpäivää.

Toimitusosoite: www.spotgate.fi

Materiaali

16:9

Muuta

Kampanjan kilpailupalkinnoista ja näistä aiheutuvista mahdollisista Suomen lain mukaisista arpajais- ja lahjaveroista vastaa yhteistyökumppani kokonaisuudessaan.

Ota yhteyttä